OSK - Wpis do ewidencji instruktorów, wykładowców i zmiana danych
Treść urzędowa:
Prowadzenie ewidencji instruktorów, wykładowców, dokonywanie wpisów, zmiana danych.
Wymagane dokumenty:
Wniosek
- Dowód osobisty (do wglądu).
- Pełnomocnictwo lub prokura - w przypadku działania przez przedstawiciela.
- Fotografia.
- Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora.
- Orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora.
- Zaświadczenie u ukończeniu kursu dla instruktorów/wykładowców lub kursu uzupełniającego.
- Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego/oświadczenie o niekaralności instruktora/wykładowcy.
- Zaświadczenie o posiadaniu przez okres co najmniej 2 lat (kat. A, B, T) lub 1 roku (kat. C, D, E, w tym 3 letnie doświadczenie w szkolenia kat. B) uprawnienia do kierowania pojazdami.
- Dowód wpłaty za wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców.
Zmiana danych w ewidencji:
Wniosek
Instruktor/wykładowca jest obowiązany złożyć informację o wszelkich zmianach danych zawartych w ewidencji w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.
Zakres danych obejmuje:
- imię i nazwisko instruktora/wykładowcy;
- data i miejsce urodzenia, numer Pesel;
- adres miejsca zamieszkania;
- poszczególne rodzaje uprawnień wynikające z ukończonego kursu i zakresu złożonego egzaminu, w zakresie których instruktor/wykładowca może prowadzić szkolenie, oraz daty ich uzyskania;
Opłaty:
Opłata administracyjna:
- 50 zł za wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców,
- 50 zł za wpis zmiany zakresu szkolenia instruktora/wykładowcy.
Nazwa rachunku: Dochody Starostwa Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003
Tytuł opłaty: opłata za wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców.
Opłata skarbowa:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawiony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) - 17 zł.
Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna, Powszechna Kasa Oszczędności BP S.A.: Nr rachunku: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227 Tytuł opłaty: opłata skarbowa.
Termin odpowiedzi:
Wpis do ewidencji następuję w drodze decyzji administracyjnej nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu sprawdzającego kwalifikacje przed komisją powołaną przez wojewodę.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1268 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.z 2020 r. poz. 256 z poźn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U z 2019, poz.1200).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2020, poz.1546 z późn. zm.).
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Pracownicy odpowiedzialni
- Marek Szyrwiński
- Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 521 05 16, adres e-mail: sp10@powiat-olsztynski.pl - Joanna Martul
- Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 521 05 16, adres e-mail: joanna.martul@powiat