Wersja nieobowiązująca z dnia
Wpis do ewidencji instruktorów i zmiana danych
Treść urzędowa:
Prowadzenie ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktorom nauki jazdy
Prowadzenie ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktorom nauki jazdy
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Fotografia 1 szt.,
- Orzeczenie lekarskie,
- Orzeczenie psychologiczne,
- Zaświadczenie z KRK o niekaralności lub oświadczenie o niekaralności
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów/ kursu uzupełniającego dla instruktorów,
- Kserokopia prawa jazdy potwierdzająca posiadanie prawa jazdy kat.:
- kat. A, B i T przez okres co najmniej 2 lat,
- kat. B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D lub D+E przez okres jednego roku oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w szkoleniu na kat. B.
- Dowód uiszczenia opłaty za wpis do ewidencji.
Zmiana danych w ewidencji:
Wniosek
Instruktor jest obowiązany przekazywać informację o wszelkich zmianach danych zawartych w ewidencji w terminie 14 dni od dnia ich zmiany.
Zakres danych obejmuje:
- imię i nazwisko;
- numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument;
- adres zamieszkania;
- wynikające z ukończonego kursu i zakresu złożonego egzaminu, poszczególne rodzaje uprawnień, w zakresie których może prowadzić szkolenie, oraz daty ich uzyskania.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- Nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna:
- 50 zł za wpis do ewidencji
Nr konta bankowego Starostwa Powiatowego w Olsztynie:
42 1140 1111 0000 4163 2600 1002 (mBank)
Termin odpowiedzi:
- Wpis lub odmowa wpisu do ewidencji instruktorów nauki jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
Tryb odwoławczy:
- Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji o wpisie lub decyzji o odmowie wpisu do ewidencji instruktorów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016 roku w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (t.j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 661).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.).
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 89 521 05 16
telefon: 89 521 05 16
Pracownicy odpowiedzialni
- Marek Szyrwiński
adres e-mail: sp10@powiat-olsztynski.pl - Joanna Martul
adres e-mail: joanna.matul@powiat-olsztynski.pl