TRANSPORT - Zawieszenie wykonywania transportu drogowego
Treść urzędowa:
Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zawieszając wykonywanie transportu drogowego przewoźnik jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.
Wymagane dokumenty:
Zawiadomienie
W zawiadomieniu należy podać:
- okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
- liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego,
- sposób w jaki ma nastąpić zwrot części opłaty, a w przypadku przelewu na rachunek bankowy wskazać należy numer rachunku bankowego przewoźnika drogowego*. Ponadto, należy zwrócić do urzędu:
- wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
- wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
Objaśnienie:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:
- okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;
- liczby zawieszonych wypisów z licencji.
Załączniki:
- Wypis/-y z licencji.
- Pełnomocnictwo dla osoby składającej zawiadomienie - w przypadku osób innych niż przedsiębiorca (dodatkowo za udzielone pełnomocnictwo dowód opłaty skarbowej w wysokości 17 zł - nr konta bankowego: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227 PKO BP S.A.).
Opłaty:
Opłata skarbowa: nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna: brak.
Termin odpowiedzi:
- Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni.
Tryb odwoławczy:
- Brak (czynność materialno-techniczna).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 303
telefon: 89 521 05 47
Pracownicy odpowiedzialni
- Marek Szyrwiński
adres e-mail: sp10@powiat-olsztynski.pl - Joanna Martul
adres e-mail: joanna.matul@powiat-olsztynski.pl