Wersja nieobowiązująca z dnia
Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób
Treść urzędowa:
Zawieszenie wykonywania transportu drogowego
Wymagane dokumenty:
Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zawieszając wykonywanie transportu drogowego przewoźnik jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.
Zawiadomienie
W zawiadomieniu należy podać:
- okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
- liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego,
- sposób w jaki ma nastąpić zwrot części opłaty, a w przypadku przelewu na rachunek bankowy wskazać należy numer rachunku bankowego przewoźnika drogowego*. Ponadto, należy zwrócić do urzędu:
- wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
- wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
Objaśnienie:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:
- okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;
- liczby zawieszonych wypisów z licencji.
Opłaty:
- brak
Termin załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni.
Tryb odwoławczy:
- Brak (czynność materialno techniczna)
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2200 z poźn. zm.).
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego (Dz. U. Nr 187, poz. 1255).
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 89 521 05 16
telefon: 89 521 05 16
Pracownicy odpowiedzialni
- Marek Szyrwiński
adres e-mail: sp10@powiat-olsztynski.pl - Joanna Martul
adres e-mail: joanna.matul@powiat-olsztynski.pl