Wydział Organizacyjny
Sekretarz Powiatu
Maria Bąkowska
(Sekretarz Powiatu pełni funkcję Dyrektora Wydziału Organizacyjnego)
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy realizacja zadań:
w zakresie spraw obywatelskich i organizacyjnych:
- organizowanie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej na obszarze Powiatu,
- prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego wydawania pozwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania na terenie Powiatu,
- organizowanie przewozu osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na obszarze Powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium,
- prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego przekazania zwłok do celów naukowych publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych,
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją i likwidacją działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne w oparciu o ustawę z dnia 6 lipca 1982 roku,
- sporządzanie w obecności Sekretarza Powiatu lub Starosty tzw. testamentu allograficznego,
- prowadzenie „Rejestru Skarg i Wniosków” w Starostwie,
- koordynowanie i kontrola terminowości rozpatrywania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Starostwa oraz opracowywanie zbiorczych analiz w tym zakresie,
- prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zewnętrznych w Starostwie,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli wewnętrznych w Starostwie i w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zewnętrznych prowadzonych przez pracowników Starostwa w jednostkach podległych na mocy przepisów szczególnych,
- sporządzanie zbiorczego rocznego planu kontroli wewnętrznych i zewnętrznych prowadzonych przez pracowników Starostwa,
- opracowywanie rocznego sprawozdania z działalności kontrolnej i jej wyników,
- nadzór nad prowadzeniem książki kontroli zewnętrznych,
- zamieszczanie informacji o kontrolach zewnętrznych w Biuletynie Informacji Publicznej,
- koordynowanie zadań dotyczących udzielania informacji wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w Starostwie oraz prowadzenie ewidencji udzielonych informacji publicznych w Starostwie,
- prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Starostę,
- prowadzenie ewidencji umów Starostwa Powiatowego w Olsztynie w zakresie realizacji zadań Powiatu,
- prowadzenie ewidencji porozumień zawieranych przez Powiat z organami administracji rządowej lub samorządowej,
- zlecanie wykonania pieczęci lub pieczątek na wniosek dyrektorów wydziałów (jednostek organizacyjnych Powiatu), prowadzenie ewidencji pieczęci i pieczątek używanych w Starostwie oraz prowadzenie corocznej inwentaryzacji i likwidacji pieczęci i pieczątek wycofanych z użytkowania w Starostwie,
- wnioskowanie o usprawnienie organizacji Starostwa oraz wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania,
- wykonywanie czynności organizacyjnych związanych z przygotowaniem sesji Rady i posiedzeń jej Komisji oraz Zarządu Powiatu,
- zapewnienie właściwego utrzymania i funkcjonowania administrowanych lokali i pomieszczeń Starostwa oraz Zamiejscowych Stanowisk Pracy: czystość i estetyka, ogrzewanie lokali i pomieszczeń, oświetlenie, woda, kanalizacja, ścieki, ochrona przeciwpożarowa w nieruchomości własnej, dekorowanie i flagowanie,
- zapewnienie ochrony obiektu i mienia Starostwa,
- zabezpieczenie łączności internetowej, telefonicznej, faksowej, radiowej i alarmowej oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń do łączności,
- zabezpieczenie transportu na potrzeby Starostwa oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem samochodów służbowych,
- koordynowanie spraw z zakresu konserwacji i napraw urządzeń oraz sprzętu biurowego w celu utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym oraz współpraca ze świadczącymi usługi w zakresie konserwacji urządzeń i sprzętu oraz z dostawcami usług,
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów oraz jej aktualizacja,
- prenumerata dzienników i czasopism oraz zakup literatury fachowej,
- organizowanie prac w zakresie robót konserwacyjnych na potrzeby Starostwa,
- prowadzenie zakupów towarów i usług w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych w celu zaspokojenia potrzeb Starostwa,
- przygotowywanie projektów umów związanych z udostępnianiem i oddawaniem w najem lub w dzierżawę własnych obiektów i lokali innym jednostkom i osobom,
- przygotowywanie projektów umów związanych z najmowaniem lokali od innych na potrzeby Starostwa,
- prowadzenie ilościowej ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych (wyposażenia) oraz pozaksięgowej ewidencji ilościowej drobnych przedmiotów spisanych w koszty w momencie wydania do użytku,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją i likwidacją środków trwałych i pozostałych środków trwałych (wyposażenia),
- współdziałanie z inspektorem bhp w zakresie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych w Starostwie,
- prowadzenie spraw socjalno – bytowych pracowników Starostwa załatwianych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- zaopatrzenie rzeczowe osób zatrudnionych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (zapomogi, pomoc świąteczna, dofinansowanie żłobków i przedszkoli),
- opieka nad emerytami i rencistami w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- wspieranie osób zatrudnionych w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- kontrola merytoryczna dowodów księgowych z zakresu prowadzonych spraw,
- współdziałanie z wydziałami (komórkami organizacyjnymi) Starostwa w zakresie prawidłowego wykonywania instrukcji kancelaryjnej i stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz przekazywania akt do Archiwum Zakładowego,
- prowadzenie Archiwum Zakładowego,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej w zakresie spraw o charakterze administracyjnym, w tym między innymi:
- przygotowanie informacji na stronę BIP,
- przekazywanie niezbędnych informacji wojewodzie i Ministrowi Sprawiedliwości,
- przechowywanie oświadczeń, co do treści których Starosta jest administratorem danych osobowych w warunkach uniemożliwiających dostęp do nich osób trzecich, których jest administratorem.
Stanowisko Pracy do Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych
tel.: (89) 521 05 11, (89) 521 05 10
e-mail: organizacyjny@powiat-olsztynski.pl
w zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa,
- prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu (za wyjątkiem kierowników jednostek oświatowych i pomocy społecznej),
- prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- sporządzanie dokumentów w sprawie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
- sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych i analiz kadrowych,
- koordynowanie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie,
- przeprowadzanie konkursów na stanowiska w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników Starostwa zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją służby przygotowawczej dla pracowników po raz pierwszy zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- prowadzenie rejestru umów zleceń podlegających zgłoszeniu do ZUS,
- prowadzenie rejestru umów nie podlegających zgłoszeniu do ZUS,
- organizowanie kontroli przestrzegania porządku i dyscypliny pracy w Starostwie,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń pracownikom Starostwa,
- prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji związanej ze zgłaszaniem do ubezpieczeń społecznych pracowników Starostwa oraz osób wykonujących pracę w ramach umów zlecenia,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką zdrowotną pracowników,
- organizowanie i obsługa opieki zdrowotnej,
- sporządzanie umów o wykorzystaniu prywatnych samochodów do celów służbowych,
- opracowywanie projektów dokumentów określających porządek pracy w Starostwie, procedury naboru kadr, ocen kwalifikacyjnych oraz służby przygotowawczej pracowników Starostwa w tym regulaminu pracy, regulaminu premiowania itp.,
- załatwianie spraw emerytalno – rentowych pracowników Starostwa,
- prowadzenie ewidencji i wystawianie poleceń wyjazdu służbowego pracownikom Starostwa,
- opracowywanie wniosków w sprawach nagród, wyróżnień i nagród jubileuszowych,
- sporządzanie list obecności,
- prowadzenie spraw związanych z urlopami wypoczynkowymi,
- przygotowywanie dokumentów związanych z udzielaniem urlopów macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich, wychowawczych oraz okolicznościowych,
- przygotowywanie dokumentów związanych z udzielaniem urlopów bezpłatnych,
- prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich,
- prowadzenie ewidencji dotyczącej dodatkowego zatrudnienia pracowników,
- rozliczanie czasu pracy pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową pracowników,
- wydawanie pracownikom zaświadczeń o zatrudnieniu,
- współdziałanie z inspektorem bhp,
- współdziałanie z urzędami pracy w zakresie organizacji staży w Starostwie,
- prowadzenie spraw związanych z praktykami,
- współpraca z osobami wykonującymi świadczenia w ramach wolontariatu,
- koordynowanie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi Staroście,
- składanie Zarządowi PFRON informacji miesięcznych i rocznych o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
- wydawanie legitymacji służbowych.
Stanowisko Pracy do Spraw Kadrowych
tel.: (89) 521 05 20
e-mail: kadry@powiat-olsztynski.pl
w zakresie obsługi organów Powiatu:
- obsługa Rady Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z jej prac,
- obsługa techniczno – biurowa i organizacyjna sesji Rady Powiatu,
- obsługa procesu składania interpelacji przez radnych,
- obsługa korespondencji kierowanej do i od Przewodniczącego Rady Powiatu,
- obsługa Rady Powiatu w zakresie udzielania odpowiedzi na wnioski i postulaty mieszkańców oraz innych podmiotów,
- obsługa organów Powiatu w zakresie rozpatrywania petycji,
- koordynowanie procesu przygotowywania uchwał Rady Powiatu,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Powiatu,
- przekazywanie aktów prawnych Rady Powiatu odpowiednim jednostkom,
- obsługa Komisji Rady Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z ich prac,
- obsługa techniczno – biurowa oraz prowadzenie dokumentacji prac Komisji Rady Powiatu,
- prowadzenie rejestru wniosków Komisji Rady Powiatu,
- obsługa Zarządu Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z jego prac,
- obsługa techniczno – biurowa i organizacyjna posiedzeń Zarządu Powiatu,
- obsługa Zarządu Powiatu w zakresie udzielania odpowiedzi na wnioski i postulaty mieszkańców oraz innych podmiotów,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu,
- przekazywanie aktów prawnych Zarządu Powiatu odpowiednim jednostkom,
- prowadzenie wykazu upoważnień do działania w imieniu Zarządu Powiatu,
- obsługa procesów wygaśnięcia i objęcia mandatu radnego,
- obsługa techniczno – biurowa i prowadzenie dokumentacji pracy klubów radnych działających w Radzie Powiatu w Olsztynie,
- prowadzenie dokumentacji spraw osobowych radnych Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna procesu składania oświadczeń majątkowych przez radnych Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna procesu składania przez radnych Powiatu innych oświadczeń (poza majątkowymi), w tym o członkach ich rodzin,
- pomoc radnym Powiatu w zakresie podnoszenia ich kompetencji,
- przygotowywanie aktualizacji Statutu Powiatu,
- przygotowywanie aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Olsztynie,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek stanowiących aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących organów Powiatu,
- prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy Powiatu,
- przekazywanie aktów prawa miejscowego podejmowanych przez organy Powiatu do publikacji,
- udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez organy Powiatu,
- obsługa Rady Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków,
- przekazywanie według właściwości skarg i wniosków niewłaściwie skierowanych do rady Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna wyborów do rady Powiatu,
- gromadzenie i udostępnianie informacji na temat liczby mieszkańców Powiatu uprawnionych do głosowania na potrzeby referendów lokalnych,
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych Powiatu,
- prowadzenie ewidencji aktów normatywnych Starosty.
Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Organów Powiatu
tel.: (89) 521 05 08, (89) 521 05 07
e-mail: biurorady@powiat-olsztynski.pl
w zakresie obsługi interesantów:
- zapewnienie właściwej organizacji przyjęć interesantów w Starostwie Powiatowym w Olsztynie, w tym udzielanie informacji o jego funkcjonowaniu oraz zadaniach danej jednostki organizacyjnej, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych wydziałów i stanowisk pracy w Starostwie Powiatowym w Olsztynie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Olsztyńskiego mających siedzibę w budynku przy Pl. Bema 5 w Olsztynie, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym przy załatwianiu spraw,
- prowadzenie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
- odbieranie, wykonywanie oraz przekazywanie połączeń telefonicznych, nadawanie i odbieranie faksów oraz ich ewidencjonowanie,
- wydawanie wzorów druków i formularzy związanych z załatwianiem spraw w Starostwie, oraz pomoc w ich wypełnianiu,
- obsługa organizacyjno – techniczna spotkań, narad i konferencji organizowanych przez Starostę, Wicestarostę, Sekretarza i członka Zarządu oraz Sesji Rady Powiatu Olsztyńskiego,
- prowadzenie zbiorczej ewidencji ogłoszeń i obwieszczeń własnych Starostwa,
- dokonywanie okresowych badań satysfakcji z obsługi interesanta w Starostwie i sporządzanie analiz w tym zakresie,
- udostępnianie interesantom do powszechnego wglądu zbiorów – Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich – do pobrania w formie dokumentu elektronicznego,
- wykonywanie czynności kancelaryjnych przewidzianych dla Sekretariatu Starostwa oraz obsługa sekretariatów Starosty i Wicestarosty.
Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Intaresantów
tel.: (89) 521 05 19, (89) 527 21 30
fax: (89) 527 24 14
e-mail: starostwo@powiat-olsztynski.pl
w zakresie ochrony zdrowia:
- analiza i ocena potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Powiatu,
- analizy i oceny efektów realizowanych programów zdrowotnych,
- współdziałanie z innymi jednostkami zajmującymi się promocją zdrowia i edukacją zdrowotną,
- realizacja działań z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej – programy własne i zlecane do realizacji na podstawie zawartych umów,
- udział w programach i projektach zewnętrznych w zakresie ochrony zdrowia,
- przeprowadzanie kontroli funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie i przekazywanie Zarządowi Powiatu w Olsztynie dokumentacji dotyczącej wynagradzania kierowników samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie i wdrożenie procedury konkursowej na stanowisko kierownika i zastępcy kierownika w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii,
- analiza dokumentacji dotyczącej sytuacji epidemicznej Powiatu Olsztyńskiego, współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, właściwymi służbami i inspekcjami w zakresie informowania o ryzyku oraz zapobiegania wystąpieniu epidemii,
- przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania systemu państwowego ratownictwa medycznego,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w Olsztynie w sprawie przekształcenia lub likwidacji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w Olsztynie w sprawie ustalenia rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych w Powiecie Olsztyńskim,
- przygotowywanie i zamieszczanie na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olsztynie harmonogramów dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu Olsztyńskiego,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania oraz zmiany statutów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie powoływania Rad Społecznych oraz współpraca z Radami,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Rad Społecznych,
- przygotowywanie projektów umów o przekazanie środków finansowych w formie dotacji dla zakładów opieki zdrowotnej, nadzór nad prawidłowością wykorzystania dotacji,
- zatwierdzanie sprawozdań finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- analiza planów oraz sprawozdań samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowanie i wdrożenie procedury konkursowej w celu wyłonienia podmiotu uprawnionego do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Szpitala Powiatowego im. Jana Mikulicza w Biskupcu,
- wykonywanie innych zadań zleconych doraźnie przez przełożonych,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Stanowiska,
- współpraca z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i innymi jednostkami działającymi w systemie ratownictwa; udział w pracach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Zdrowia
tel.: (89) 521 05 68
e-mail: zdrowie@powiat-olsztynski.pl
w zakresie promocji Powiatu:
- koordynacja współpracy z partnerskim powiatem Osnabrück oraz innych kontaktów zagranicznych,
- zabezpieczenie tłumaczeń z języków obcych dla potrzeb jednostek powiatu,
- organizacja pobytu przedstawicieli delegacji zagranicznych przyjmowanych przez władze powiatu,
- organizacja zagranicznych wyjazdów przedstawicieli powiatu, w tym przygotowywanie i rozliczanie dokumentów związanych z wyjazdami,
- realizacja projektów z partnerami zagranicznymi,
- przygotowanie i obsługa prezentacji gospodarczych i turystycznych, wystaw i targów, spotkań tematycznych promujących powiat w kraju i zagranicą,
- budowanie systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
- integrowanie społeczności lokalnej wokół wspólnego rozwiązywania problemów; stymulowanie nowych inicjatyw integrujących społeczność lokalną,
- pogłębianie tradycji i kultury regionu,
- opracowanie koncepcji turystycznego i rekreacyjnego zagospodarowania powiatu,
- prowadzenie i opracowywanie baz danych o powiecie w zakresie wybranych warstw informacyjnych, jak również prowadzenia baz danych o innych powiatach,
- systematyczne ulepszanie pod względem wizualnym i merytorycznym serwisu internetowego www.powiat-olsztynski.pl,
- prowadzenie kroniki powiatowej,
- obsługa fotograficzna wydarzeń organizowanych przez powiat,
- przygotowanie i realizacja oprawy promocyjnej imprez powiatowych,
- poszukiwanie i pozyskiwanie źródeł finansowania przedsięwzięć podejmowanych przez powiat,
- inicjowanie, organizacja i koordynowanie działań związanych z promocją powiatu we współpracy z komórkami organizacyjnymi starostwa, powiatowymi jednostkami organizacyjnymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz podmiotami w kraju i za granicą zajmującymi się promocją,
- przygotowanie i realizacja programów oraz kampanii informacyjnych i promocyjnych,
- współpraca z podmiotami zewnętrznymi, partnerami i sponsorami w celu minimalizacji kosztów związanych z organizacją projektów promocyjnych,
- inicjowanie i planowanie imprez kulturalnych organizowanych w powiecie,
- opracowanie koncepcji, przygotowanie ofert i zlecenie wykonawstwa materiałów promocyjnych dotyczących powiatu, rozpowszechnianie materiałów promocyjnych i reklamowych powiatu,
- przygotowywanie i redagowanie tekstów informacyjnych i promocyjnych dotyczących powiatu,
- przygotowanie materiałów fotograficznych i redakcyjnych do miesięcznika Powiatu Olsztyńskiego pt. Przegląd Warmiński,
- budowanie pozytywnego wizerunku Powiatu Olsztyńskiego w mediach,
- realizacja projektów unijnych promujących turystykę na Warmii,
- organizacja i obsługa kontaktów Starosty ze środkami masowego przekazu.
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Powiatu
tel.: (89) 521 05 42, (89) 521 05 44
e-mail: ipr@powiat-olsztynski.pl
w zakresie obsługi informatycznej Starostwa Powiatowego:
- zabezpieczenie sprawnego funkcjonowania infrastruktury informatycznej Starostwa Powiatowego w Olsztynie, opracowywanie planów rozwoju i modernizacji systemów, administrowanie serwerami, sieciami i oprogramowaniem, ochroną systemów, sieci i baz danych,
- prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach (komórkach równorzędnych), określenie potrzeb w tym zakresie, opisywanie zużytego sprzętu, przygotowanie do kasowania,
- prowadzenie ewidencji własnej materiałów eksploatacyjnych do sprzętu elektronicznego,
- nadzorowanie legalności oprogramowania stosowanego przez pracowników Starostwa Powiatowego (monitoring, kontrole doraźne),
- zabezpieczenie komputerów przed ściąganiem z internetu niepożądanego oprogramowania,
- opracowywanie projektów i realizacja planów finansowych Starostwa w części dotyczącej informatyzacji,
- przygotowywanie projektów umów i weryfikacja umów związanych z informatyzacją, nadzór nad ich realizacją,
- współdziałanie z wieloosobowym stanowiskiem pracy ds. zamówień publicznych w zakresie realizacji zamówień, w tym sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- bieżące naprawy i konserwacja sprzętu elektronicznego oraz instalacja oprogramowania, prowadzenie rejestru napraw dokonanych we własnym zakresie oraz przez firmy zewnętrzne, nadzór nad naprawami sprzętu komputerowego w serwisach gwarancyjnych i pogwarancyjnych,
- opieka, nadzór i wdrażanie programów antywirusowych, dbanie o ich aktualizację, przeciwdziałanie i zapobieganie włamaniom do systemów sieci informatycznej,
- sporządzanie oraz nadzór nad wykonywaniem kopii bezpieczeństwa w wydziałach (komórkach równorzędnych), odzyskiwanie utraconych danych,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i jego aktualizacja,
- wdrażanie podpisu elektronicznego w Starostwie,
- nadzór nad modyfikacjami systemów aplikacyjnych realizowanych przez firmy zewnętrzne oraz nadzór nad aktualizacjami funkcjonujących systemów informatycznych,
- lokalne administrowanie oraz koordynowanie prac dotyczących funkcjonowania Systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), bieżąca obsługa Państwowego Zasobu Geodezyjno-Kartograficznego w zakresie informatyzacji,
- opieka, nadzór i wdrażanie oprogramowania specjalistycznego typu „kadry”, „płace” oraz programów wspomagających zarządzanie Starostwem (system finansowo-księgowy),
- uczestnictwo w projektach realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej,
- tworzenie oprogramowania wspomagającego pracę wydziałów (komórek równorzędnych),
- organizowanie wewnętrznych szkoleń z zakresu użytkowania sprzętu informatycznego i oprogramowania oraz ochrony danych osobowych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych,
- zapewnienie możliwości przekazywania danych w postaci elektronicznej poprzez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do kompetencji organów powiatu i Starosty z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w tym:
- udostępnianie elektronicznej skrzynki podawczej spełniającej standardy określone przez ministra właściwego ds. informatyzacji i jej obsługa,
- zapewnienie wymiany informacji w postaci elektronicznej,
- udostępnianie formularzy elektronicznych umożliwiających wygenerowanie dokumentu elektronicznego celem złożenia go za pomocą środków komunikacji elektronicznej – na wniosek dyrektorów wydziałów,
- zapewnienie ochrony, poufności bezpieczeństwa przechowywania oraz teletransmisji danych gromadzonych w informatycznych bazach danych,
- opracowywanie, realizacja i aktualizacja procedur określonych Polityką bezpieczeństwa systemów informatycznych Starostwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz Administratora Systemów Informatycznych,
- obsługa informatyczna wyborów.
Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Informatycznej
tel. (89) 521 05 46, (89) 523 28 96
e-mail:
informatyk@powiat-olsztynski.pl