Wersja obowiązująca z dnia

Stanowisko ds. ochrony zdrowia

Stanowisko ds. ochrony zdrowia 
tel.: (89) 521 05 68
e-mail: zdrowie@powiat-olsztynski.pl

Na stanowisku ds. ochrony zdrowia  realizowane są następujące zadania:

  1. analiza i ocena potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Powiatu,
  2. analizy i oceny efektów realizowanych programów zdrowotnych,
  3. współdziałanie z innymi jednostkami zajmującymi się promocją zdrowia i edukacją zdrowotną,
  4. realizacja działań z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej – programy własne i zlecane do realizacji na podstawie zawartych umów,
  5. udział w programach i projektach zewnętrznych w zakresie ochrony zdrowia,
  6. przeprowadzanie kontroli funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej,
  7. przygotowywanie i przekazywanie Zarządowi Powiatu w Olsztynie dokumentacji dotyczącej wynagradzania kierowników samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  8. przygotowywanie i wdrożenie procedury konkursowej na stanowisko kierownika i zastępcy kierownika w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej,
  9. przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii,
  10. analiza dokumentacji dotyczącej sytuacji epidemicznej Powiatu Olsztyńskiego, współpraca  z zakładami opieki zdrowotnej, właściwymi służbami i inspekcjami w zakresie informowania o ryzyku oraz zapobiegania wystąpieniu epidemii,
  11. przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania systemu państwowego ratownictwa medycznego,
  12. przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w Olsztynie w sprawie przekształcenia lub likwidacji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  13. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania oraz zmiany statutów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  14. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie powoływania Rad Społecznych oraz współpraca z Radami,
  15. rozpatrywanie odwołań od uchwał Rad Społecznych,
  16. przygotowywanie projektów umów o przekazanie środków finansowych w formie dotacji dla zakładów opieki zdrowotnej, nadzór nad prawidłowością wykorzystania dotacji, analiza przedstawianych przez Szpital sprawozdań końcowych z wykorzystania dotacji.
  17. zatwierdzanie sprawozdań finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  18. analiza planów oraz sprawozdań samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  19. przygotowanie i wdrożenie procedury konkursowej w celu wyłonienia podmiotu uprawnionego do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Szpitala Powiatowego im. Jana Mikulicza w Biskupcu,
  20. wykonywanie innych zadań zleconych doraźnie przez przełożonych,
  21. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Stanowiska,
  22. współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego i innymi jednostkami działającymi w systemie ratownictwa; udział w pracach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
  23. współdziałanie z jednostkami realizującymi zadania pomocy społecznej, w szczególności z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie,
  24. sprawowanie nadzoru nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej - Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie oraz rodzinami zastępczymi prowadzącymi rodzinne domy dziecka.