Wersja obowiązująca z dnia
SKP - Rejestracja i zmiana danych stacji kontroli pojazdów.
Treść urzędowa:
Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, dokonywanie wpisów bądź skreślenia przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, dokonywanie wpisów bądź skreślenia przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
Wymagane dokumenty:
Wniosek,
Dowód osobisty (do wglądu),
Dowód osobisty (do wglądu),
Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa oświadczenie o następującej treści:
"Oświadczam, że:
"Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym".
- Oświadczenie powinno również zawierać:
- firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- 412 zł za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- 206 zł za zmianę wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów (jeżeli zmiana dotyczy rozszerzenia zakresu działalności),
- 17 zł za pełnomocnictwo dla osoby składającej wniosek i odbierającej zaświadczenie o wpisie do rejestru – w przypadku osób innych niż przedsiębiorca.
Opłata skarbowa, Urząd Miasta Olsztyna – nr konta bankowego: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003).
Termin odpowiedzi:
- Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
- Od postanowienia odmawiającego wydanie zaświadczenia potwierdzającego prowadzenie stacji kontroli pojazdów przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 roku w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 roku w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
Jednostka odpowiedzialna
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 303
telefon: 89 521 05 47
telefon: 89 521 05 47
Pracownicy odpowiedzialni
- Marek Szyrwiński
adres e-mail: marek.szyrwinski@powiat-olsztynski.pl - Joanna Martul
adres e-mail: joanna.martul@powiat-olsztynski.pl