Wydział Geodezji
Dyrektor Wydziału i Geodeta Powiatowy
Wioleta Truszczyńska
tel. (89) 521 05 35
pokój 116
Inspektor
Jarosław Mach
tel. (89) 521 05 34
pokój 115
Stanowiska pracy do spraw obsługi interesantów z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
tel. (89) 521 05 49
pokój 132
Godziny przyjęć interesantów
Poniedziałek: 7:30 - 16:00
Wtorek - Piątek: 7:30 - 14:30
Internetowa rezerwacja kolejki
Stanowisko pracy do spraw obsługi geodetów w zakresie zgłaszanych prac geodezyjnych i kartograficznych
tel. (89) 521 05 48
Godziny przyjęć interesantów
Poniedziałek: 7:30 - 16:00
Wtorek - Piątek: 7:30 – 13:30
Stanowiska pracy do spraw koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
tel. (89) 523 28 69
tel. (89) 521 05 39
pokój 129, 130
Stanowiska pracy do spraw z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów
tel. (89) 523 28 29
pokój 128
Zamiejscowe Stanowisko Pracy w Biskupcu, ul. Armii Krajowej 1B
(miasto i gmina Biskupiec, miasto i gmina Jeziorany, gmina Kolno)
tel. (89) 715 23 22
Godziny przyjęć interesantów
Poniedziałek - Piątek: 7:00 – 14:00
Wnioski do pobrania
Pełnomocnictwo do dobioru wypisu, wypisu i wyrysu, wersja PDF
Wniosek o ustalenie klasyfikacji gruntów, wersja PDF
Wniosek o dokonanie zmiany adresu, wersja PDF
Wniosek o dokonanie zmiany nazwy firmy, wersja PDF
Wniosek o ujawnienie wykreślenie umowy dzierżawy, wersja PDF
Wniosek o zmianę nazwiska w ewidencji gruntów i budynków, wersja PDF
Wniosek o wydanie zaświadczenia do celów emerytalno-renotwych, wersja PDF
Wniosek o udostępnienie z powiatowego zasobu gik (mapa zasadnicza, ewidencja, rciwn), wersja PDF
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków, wersja PDF
Wniosek o wydanie zaświadczenia, wersja PDF
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym, wersja PDF
Wniosek o sprostowanie lub uzupełnienie danych osobowych (art. 16 RODO), wersja PDF
DLA GEODETÓW
Wniosek o uwierzytelnienie, wersja PDF
Zawiadomienie o wykonaniu prac, wersja PDF
Zgłoszenie prac geodezyjnych, wersja PDF
WNIOSKI DLA PROJEKTANTÓW
Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci uzbronienia terenu, wersja PDF
WNIOSKI DLA KOMORNIKÓW I RZECZOZNAWCÓW
Wniosek o założenie konta komornika sądowego, wersja PDF
Wniosek o założenie konta dla Rzeczoznawcy majątkowego, wersja PDF
Do zakresu działania Wydziału Geodezji należy realizacja zadań:
I. w zakresie prowadzenia Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
-
pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie i zabezpieczanie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
tworzenie, aktualizacja i utrzymywanie w systemie teleinformatycznym baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej oraz tworzenie metadanych opisujących te zbiory i usługi,
-
prowadzenie rejestru zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych,
-
przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych oraz uzgadnianie i udostępnianie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego niezbędnych do ich wykonania,
-
weryfikowanie operatów technicznych wraz z nowymi lub zmodyfikowanymi zbiorami danych albo innymi materiałami stanowiącymi wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych,
-
uwierzytelnianie dokumentacji powstałej w wyniku zgłaszanych prac geodezyjnych i kartograficznych, poprzez opatrzenie odpowiednimi klauzulami urzędowymi,
-
prowadzanie ewidencji materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub kartograficznych,
-
naliczanie i kontrolowanie dokonanych wpłat utrwalonych w Dokumencie obliczenia opłaty za udostępnianie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego do zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych oraz za uwierzytelnianie dokumentacji geodezyjnej
-
prowadzanie rejestru wniosków o udostępnianie materiałów zasobu,
-
odpłatne i nieodpłatne udostępnianie materiałów oraz udzielanie informacji dotyczących państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym na podstawie ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej oraz ustawy z dnia 17 lutego 2015 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w ramach prowadzenia punktu obsługi klienta,
-
nadawanie właściwych klauzul udostępnianym materiałom zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
wydawanie licencji określającej uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
wyliczanie i kontrolowanie wpłat uwidocznianych w Dokumencie Obliczenia Opłaty związanych z obsługą wniosków za udostępnienia materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnionych materiałów zasobu,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty,
-
prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad pracami geodezyjnymi i kartograficznymi, udostępnianiem oraz obsługą państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
prowadzenie programów i projektów dotyczących geodezji i kartografii,
-
zakładanie osnów szczegółowych,
-
prowadzenie spraw dotyczących ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
-
uczestniczenie przy pracach związanych z odbiorami zamówionych opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
-
przeprowadzanie postępowań scaleniowych oraz zagospodarowań poscaleniowych,
-
prowadzenie wyjaśnień, interpretacji i opinii dotyczących państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
sporządzanie zestawień i sprawozdań dotyczących powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego oraz Głównego Geodety Kraju,
-
sporządzanie sprawozdań i zestawień dotyczących rodzaju i ilości spraw prowadzonych w Wydziale Geodezji dotyczących zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
przygotowanie i wysłanie Zawiadomień o dokonanych zmianach do starostów sąsiednich powiatów w przypadku, gdy zmiana dotyczy punktów granicznych położonych na granicy tych powiatów,
-
wnioskowanie o dokonanie aktualizacji na stronie www lub BIP dotyczące spraw Wydziału Geodezji,
-
porządkowanie i archiwizowanie wniosków o udostępnienie materiałów Zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
wyłączanie materiałów Zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz przekazywanie do archiwum państwowego wyłączonych z zasobu materiałów.
II. w zakresie prowadzenia ewidencji gruntów i budynków:
-
aktualizacja i prowadzenie w systemie teleinformatycznym części opisowej operatu ewidencji gruntów i budynków w zakresie zmian podmiotowych w drodze decyzji administracyjnych oraz czynności materialno-technicznej, d1a przypadków określonych przepisami ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
-
aktualizacja i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych ewidencji gruntów i budynków w zakresie zmian przedmiotowych na podstawie dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz innej dokumentacji mogącej być podstawą zmian w bazie danych,
-
prowadzenie spraw z zakresu geodezji i kartografii, w tym postępowań zakończonych decyzją administracyjną nakładającą obowiązek opracowania dokumentacji i geodezyjnej niezbędnej do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zmiany zapisu w ewidencji gruntów i budynków formy dotyczącej użytkowania gruntów oraz numeracji i powierzchni działek,
-
prowadzenie spraw z zakresu geodezji i kartografii zakończonych decyzją administracyjną nakładającą obowiązek udzielenia informacji o sposobie użytkowania budynków i lokali, a także udostępnienia dokumentacji budowy lub dokumentacji powykonawczej, niezbędnej do ujawnienia w bazie danych ewidencji gruntów i budynków danych dotyczących budynku lub działki,
-
prowadzenie postępowań egzekucyjnych w administracji, w przypadkach uchylania się obowiązanych podmiotów od wykonania nałożonego obowiązku opracowania dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do aktualizacji i bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie odmowy aktualizacji informacji w ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących aktualizacji użytków gruntowych i klasyfikacji gruntów,
-
porządkowanie i archiwizowanie zbioru dokumentów uzasadniających wpisy do baz danych ewidencji gruntów i budynków,
-
udzielanie informacji z operatu ewidencyjnego poprzez sporządzanie wypisów z rejestrów, kartotek, wypisów i wyrysów oraz wydawanie kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
-
udzielanie informacji poprzez wydawanie plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującymi standardami wymiany danych ewidencyjnych,
-
odpłatnie i nieodpłatnie udzielanie informacji w oparciu o operat ewidencji gruntów i budynków w ramach prowadzenia punktu obsługi interesanta,
-
uzgadnianie numeracji nowo projektowanych działek i ujawnianych w ewidencji budynków podczas wykonywania prac geodezyjnych podlegających obowiązkowi zgłoszenia do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub kartograficznych, co do zgodności tych dokumentów z danymi zawartymi w bazach danych egib,
-
wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji gruntów/ i budynków,
-
aktualizacja i prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
-
udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym do wglądu zbiorów aktów notarialnych oraz orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych będących podstawą wpisów w ewidencji gruntów i budynków,
-
udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych z rejestru cen i wartości nieruchomości,
-
nadawanie właściwych klauzul dokumentom dla klientów indywidualnych i wykonawców prac geodezyjnych,
-
porządkowanie i archiwizowanie wniosków o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/ wyrysu z ewidencji gruntów i budynków,
-
sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie komputerowej ewidencji sprzedaży za udostępnianie materiałów zasobu oraz sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
-
sporządzanie na podstawie danych ewidencji gruntów i budynków powiatowych i gminnych zestawień zbiorczych danych objętych tą ewidencją
-
sporządzanie na podstawie zbioru rejestru cen i wartości nieruchomości sprawozdań kwartalnych, półrocznych dla Głównego Urzędu Statystycznego,
-
sporządzanie sprawozdań i zestawień dotyczących rodzaju i ilości spraw prowadzonych w Wydziale Geodezji dotyczących ewidencji gruntów i budynków oraz rejestru cen i wartości nieruchomości,
-
sporządzanie zestawień i sprawozdań o katastrze nieruchomości, jego modernizacji, rejestrze cen i wartości nieruchomości dla Głównego Geodety Kraju,
-
prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków zarządzonej przez Starostę dla obszaru powiatu olsztyńskiego,
-
prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych zarządzoną przez Starostę,
-
przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
-
przyjmowanie i rozdzielanie wpływającej korespondencji i zleceń na wykonanie, wypisów, wypisów i wyrysów oraz wniosków,
-
przygotowanie odpowiedzi na zapytania komorników sądowych, urzędów skarbowych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Sądu Rejonowego i Sądu Okręgowego oraz innych,
-
rozpatrywanie wpływających wniosków, w tym przygotowanie kopii dokumentów w szczególności dotyczących badania stanów prawnych nieruchomości w oparciu o dowody zmian ewidencyjnych oraz materiały Zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
redagowanie pism i prowadzenie papierowej oraz mailowej korespondencji wychodzącej z Wydziału Geodezji związanej z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi, udzielaniem informacji, wysyłaniem materiałów zasobu pod wskazany adres,
-
pozyskiwanie dokumentów oraz informacji od sądów, organów administracji i rządowej od jednostek samorządu terytorialnego niezbędnych do realizacji zadań.
-
naliczanie i kontrolowanie dokonanych wpłat uwidocznionych w Dokumencie obliczenia opłaty za sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
-
przygotowywanie i wysyłanie zawiadomień o dokonanych zmianach do organów podatkowych i podmiotów ewidencyjnych, gdy zmiana została dokonana na podstawie dokumentacji geodezyjnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
przygotowywanie i wysyłanie zawiadomień o dokonanych zmianach do wydziału ksiąg wieczystych, wego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
porządkowanie i archiwizacja dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. wego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
III. w zakresie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
-
przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o uzgodnienie projektu,
-
sprawdzanie zgodności przedłożonej dokumentacji z wnioskiem o uzgodnienie,
-
wyliczanie i kontrolowanie opłat za uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu uwidocznionych w Dokumencie obliczenia opłaty,
-
przygotowanie zawiadomień oraz poinformowanie o terminie narady koordynacyjnej,
-
przygotowanie odpisów protokołu Narady Koordynacyjnej,
-
rejestrowanie przebiegu uzgodnionych projektowanych sieci uzbrojenia terenu, w postaci numerycznej,
-
przygotowanie dokumentacji do wydania Wnioskodawcy,
-
prowadzenie ewidencji uzgodnionych dokumentacji projektowych,
-
prowadzenie archiwum dokumentacji projektowej,
-
udzielanie informacji w sprawach związanych z procesem koordynowania usytuowania projektowanych sieci,
-
redagowanie pism i prowadzenie korespondencji z Wnioskodawcą,
-
prowadzenie dokumentacji oraz aktualizowanie bazy danych GESUT (Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu) na podstawie danych i informacji zawartych w zgłoszeniu budowy lub w decyzji o pozwoleniu na budowę,
-
organizowanie Narad Koordynacyjnych,
-
przewodniczenie Naradom Koordynacyjnym,
-
współpracowanie z jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci uzbrojenia terenu w zakresie działania narad koordynacyjnych,
-
sporządzanie adnotacji na dokumentacji projektowej, będącej przedmiotem uzgodnienia.
IV. Zamiejscowe stanowisko pracy w Biskupcu realizuje zadania wydziału w zakresie uzgodnionym z dyrektorem wydziału, po zatwierdzeniu przez Starostę.